|
| |
| Games spelen vanaf externe harde schijf. |
Witwicky
|
Hallo,
Ik had eigenlijk maar een klein vraagje.
Is het mogelijk om tijdens de installatie van een game bv: Fall Out 3 de externe harde schijf te selecteren en het spel elke keer daar vanaf te spelen?
Zonder dat het spel alsnog ruimte inneemt op de computer of laptop zelf?
Alvast bedankt.
|
08/02/10 16:25
|
cymianel
|
Ik heb ooit Doom3 van op mijn externe harde schijf gespeeld. Dat ging toch perfect bij mij.
|
08/02/10 16:30
|
Matva
|
Voor zover ik weet wel, maar bereid u voor op lag en extreem lange laadtijden.
|
08/02/10 16:31
|
Witwicky
|
Voor zover ik weet wel, maar bereid u voor op lag en extreem lange laadtijden.
Ook als het een externe is van 1 TB en 7200 RPM?
|
08/02/10 16:34
|
zmic
|
da heeft te maken met de snelheid van uw verbinding tussen uwe externe en pc. het is niet ideaal
|
08/02/10 16:36
|
Freekyy
|
Normaal ebt ge daar weinig problemen mee
|
08/02/10 16:36
|
nimmegeers
|
Voor zover ik weet wel, maar bereid u voor op lag en extreem lange laadtijden. Ik had daar nooit last van, misschien een klein beetje langer laden maar voor de rest echt niets hoor.
Hangt er natuurlijk ook van af welk spel je speelt.
Perfect mogelijk voor de rest.
|
08/02/10 16:38
|
WorldWidePropaganda
|
e-sata zou wel een dikke plus zijn, maar het zou moeten werken
|
08/02/10 16:40
|
mattietheantichrist
|
dacht ik ook toen ik een externe kocht, maar daarna heb ik het niet gedaan omda ik ervoor vreesde dat het via usb niet echt snel zou gaan
misschien toch eens proberen aan ervaringen te lezen
|
08/02/10 16:43
|
fishmeester
|
Het moet lukken, hoe vlot het gaat weet ik niet, ik zou zeggen: probeer het eens!
|
08/02/10 16:51
|
whynot2000
|
Zonder dat het spel alsnog ruimte inneemt op de computer of laptop zelf?
Der zal altijd wel een klein deeltje van uw instellingen in uw profiel (in mijn documenten) worden bijgehouden. Mss iets meer als de (soms grote) savegames daar ook worden opgeslagen.
Overigens is ondertussen de hardeschijf zelf al sneller dan de huidige USB verbindingen. (Ge kunt een e-sata schijf proberen te vinden, da's pakke sneller. Also, over een paar jaar is alles wss USB 3.0, sneller als e-sata of firewire)
Dus de laadtijd is het enige ongemak da ge zult ervaren. (Behalve mss bij enkele spellen waar de ontwerpers er voor hebben gekozen moeilijk te doen...)
|
08/02/10 17:05
|
ChromiakK
|
Das ni goed voor uw harde schijf, ik ben de uitleg derachter jammer genoeg vergeten, maar ik monteerde vroeger op mijn externe schijf via n laptop (wegens geldgebrek voor een eigen laptop), en kheb die harde schijf toen es voor et één of ander moeten binnenbrengen, en in de computerwinkel zeide ze dat'k da ni meer moest doen.
|
08/02/10 17:38
|
whynot2000
|
Das ni goed voor uw harde schijf, ik ben de uitleg derachter jammer genoeg vergeten, maar ik monteerde vroeger op mijn externe schijf via n laptop (wegens geldgebrek voor een eigen laptop), en kheb die harde schijf toen es voor et één of ander moeten binnenbrengen, en in de computerwinkel zeide ze dat'k da ni meer moest doen.
onzin, da's dezelfde soort schijf als da er IN uwe pc zit, geen beetje verschil.
ma video monteren is nonstop veel data streamen, over USB dan, da gaat traag. tzal da wel zijn waar hem het over had.
|
08/02/10 18:19
|
jimstar
|
Ja, als je een redelijk moderne browser hebt
|
08/02/10 19:41
|
ChromiakK
|
nee ni omda da traag was (viel trouwens nog goed mee)
kweet de reden niet meer, maar er was er één.
ge zijt zelf onzin.
edit; kdacht da et iets was omdat als ge monteert, ge continu dingen aan het veranderen en aan het opslaan zijt, en dat da niet de bedoeling is van een externe schijf.
maar das dan wel nog iets anders dan een spelleke spelen neem ik aan.
|
08/02/10 21:49
|
Matva
|
nee ni omda da traag was (viel trouwens nog goed mee)
kweet de reden niet meer, maar er was er één.
ge zijt zelf onzin.
edit; kdacht da et iets was omdat als ge monteert, ge continu dingen aan het veranderen en aan het opslaan zijt, en dat da niet de bedoeling is van een externe schijf.
maar das dan wel nog iets anders dan een spelleke spelen neem ik aan.
Nog is:
Tussen een externe en een interne harde schijf is GEEN verschil. Ge kunt zelfs een casing kopen om een interne schijf in te schroeven en dan hebt ge een externe...
|
08/02/10 22:56
|
mattietheantichrist
|
het enige verschil is dat bij een externe alles via usb moet
|
08/02/10 23:55
|
AdNoctem
|
Ik zou uw setups/films/documenten en andere data op uw externe bewaren en uw interne gebruiken om programmas en games te spelen.
Het kan wel maar tenzij het een e-sata schijf is gaat ge lange laad tijden hebben. Voor de rest heeft matva gelijk over dat het niet schadelijker is.
Bij een externe flash drive bijvoorbeeld zou het wel een slecht idee zijn. Omdat games constant dingen lezen/wegschrijven en een flash drive minder read/write cycles heeft dus sneller kapot zou gaan.
|
10/02/10 16:06
|
Reageer
Om in dit forum te reageren moet je wel lid zijn en je moet ingelogd zijn, je kan je op deze registreer pagina inschrijven en dan heb je ook ineens een eigen profiel. Indien je al lid bent kan je jezelf rechts bovenaan inloggen
| | |